Commissies

ActCie

Deze super leuke commissie organiseert verschillende activiteiten door het jaar heen. Tijdens feestdagen zijn ze altijd graag van de partij -- bijvoorbeeld met Sinterklaas of Valentijn -- om de danslessen helemaal in thema om te toveren. Voor de verjaardag van U Dance pakken ze helemáál groots uit met onze eigen interne danswedstrijd waarbij verschillende kleuren teams tegen elkaar strijden voor de U Dance Trofee (met een dikke knipoog, denk aan dansjes als een 'zo lelijk mogelijke wals' of een 'chacha met z'n drieën'). Voor de jaarafsluiting organiseren ze altijd een feestelijke barbeque, om nog eenmaal in het dansjaar gezellig te eten en te kletsen voor de zomer begint. Niet alleen bij feesten zijn ze druk in de weer, maar ook voor activiteiten die ze zelf bedenken, denk aan een spelletjesavond, een karaoke avond, een pubquiz, noem het maar op. 

Heb jij zin om de vereniging een leuke actieve plek te maken voor alle leden? Activiteiten te organiseren waar leden elkaar kunnen ontmoeten voor een avondje gezelligheid? Je kunt je het hele jaar door aanmelden, dus stuur vooral een berichtje naar de PR intern of mail voor ideeën naar actcie@usdvudance.nl

U-Day actie

AlmanakCie

Elk jaar worden mooie dansjes, grappige quotes, leuke activiteiten en memorabele momenten vastgelegd in de almanak. Een prachtig boek vol foto’s en verhalen om het jaar mee te herinneren. Deze fantastische commissie verzint elk jaar een eigen thema waarin het boekje wordt vormgegeven en uitgebracht. Tijdens de vergaderingen hebben ze het over zowel de lay-out als de inhoud, en zorgen ze zo voor een mooi geheel. 

Heb jij zin om je creativiteit de vrije loop te geven in de ontwikkeling van templates? Of wil je liever tekstjes schrijven om het mooie jaar mee te herinneren? Of spreekt juist het contact met zusjes verenigingen je aan om hen ook een mooi plekje te geven? Vraag de PR Intern voor meer informatie, en wie weet maak jij samen met je commissieleden het komende prachtige almanak! Mail al je leuke ideeën voor in de almanak naar almanak@usdvudance.nl

almanakjes

GalaCie

Een echt dansgala met stijldansen en salsa is ècht prachtig om te zien. De allereerste keer dat je op z’n gala bent, kijk je je ogen uit met de prachtig geklede dansers die over de vloer heen zwieren. De zaal is mooi in het gala thema versierd en dansbare thema-muziek klinkt harmonieus door de zaal terwijl alle voetjes op de maat van de muziek over de vloer bewegen. De GalaCie is de commissie die dit allemaal mogelijk maakt, ze bedenken het thema, regelen de locatie, muziek, aankleding, demo’s en fotograaf en zorgen voor een goede kaartverkoop zodat het gala en het galadiner vooraf weer goed bezocht worden. 

Wil jij de kans krijgen om het volgende gala te organiseren? Vraag de PR Intern voor meer informatie, en wie weet draag jij bij aan het volgende magische gala! Maar heb je ideeën of wil je gewoon een steentje bijdragen aan het gala zonder dat je in de commissie zit? Mail dan naar gala@usdvudance.nl

KasCo

De KasCo, ofwel kascommissie controleert namens de leden de penningmeester en daarmee alle financiën in de vereniging. Dit is zo'n drie keer per jaar een gepuzzel met alle bonnetjes en afschriften die gecontroleerd worden. Ook kijken zij of de uitgaven en inkomsten ongeveer gelijk lopen met de begroting. Daarnaast is de KasCo ook een uitkomst voor de penningmeester wanneer deze met vragen zit of als het even niet lukt met al die cijfertjes overal. De KasCo bestaat dit jaar uit oud-penningmeester Niels Prieckaarts en oud-penningmeester Rebecca Hemmes. Als je de KasCo of penningmeester wilt bereiken kan dat via: penningmeester@usdvudance.nl

PR-Cie

Zoals de naam al zegt is de PR-Cie voornamelijk bezig met de promotie van onze vereniging. Dit doen ze in samenwerking met het bestuurslid PR Extern. De belangrijkste taak van de PR-Cie is het organiseren van de UIT. Tijdens de UIT komen alle nieuwe Utrechtse studenten langs en de PR-Cie vertelt ze graag waarom dansen zo leuk is. Tijdens de UIT is er een parade, een sportmarkt en cultureel festival waarmee onze vereniging in de schijnwerpers gezet wordt. Ook geeft U-Dance demonstraties en workshops.

Daarnaast is het mogelijk om andere zaken op te pakken en te organiseren in overleg met de PR Extern. Zo kan er een stickeractie gehouden worden, activiteiten worden georganiseerd met andere verenigingen, een social media-actie worden gedaan en nog veel meer. Lijkt het je leuk om mee te denken in de PR-Cie mail dan de PR Extern! Of heb je ideeën om U Dance te promoten of sponsorideeën, stuur dan een mailtje naar prcommissie@usdvudance.nl

Teamcaptains 

De teamcaptains zorgen ervoor dat ieder Nederlands of Europees studentendanstoernooi (NTDS of ETDS) zo soepel mogelijk verloopt voor alle dansers die mee gaan. Wij verzorgen alle informatieverstrekking rondom de toernooien. Voorafgaand aan het toernooi kun je hierbij denken aan het eerste informatiemailtje met het inschrijfformulier tot aan het laatste mailtje over het programma, de reistijden en andere last-minute updates. Tijdens het weekend staan wij paraat voor iedereen die vragen of zorgen heeft of zomaar even een praatje wil maken. We helpen blinddaters met het vinden van een partner, verzamelen rugnummers en houden heatlijsten bij. Daarnaast vertegenwoordigen we jullie tijdens de teamcaptainmeeting op zaterdagavond. Wil je dus iets veranderd hebben? Geef het aan ons door en wij proberen het te fixen (succes niet gegarandeerd).

Momenteel zijn er twee teamcaptains, namelijk Meggie en Gordian. We proberen weer een derde teamcaptain te vinden, zodat het voor iedereen een haalbare taak blijft, mocht iemand tijdens een van de toernooien niet aanwezig kunnen zijn. Voor meer informatie en vragen over teamcaptains, NTDS'en of ETDS'en kun je ons mailen op teamcaptain@usdvudance.nl of spreek je ons tijdens de lessen/vrijdansavonden even aan. 

teamcaptain@usdvudance.nl

WebCie

De WebCie, de websitecommissie, zorgt zoals de naam al doet denken voor het up-to-date blijven van de website voor zowel de leden als geïnteresseerden. Maar daarnaast vervult deze commissie nog vele andere technische zaken. De WebCie waarborgt de veiligheid van de gegevens van de leden, zorgt dat het inschrijfsysteem naar behoren werkt en is regelmatig bezig met het ontwerpen en programmeren van nieuwe nuttige tools voor de vereniging. 

Naast een aantal vaste taken binnen deze commissie is er altijd ruimte voor eigen initiatief om de website te verbeteren en zijn we regelmatig op zoek naar nieuwe creatievelingen en ICT-kenners om U Dance te ondersteunen op digitaal gebied! 

webcie@usdvudance.nl

LocaCie

De LocaCie focust zich op het bevorderen van de kwaliteit van de locatie van onze vereniging. Ze kijken of er zaken verbeterd moeten worden en proberen dit ook te realiseren. Zo is er in het verleden gekeken naar de mogelijkheid voor een houten vloer in danszaal 1 en naar mogelijke andere locaties in Utrecht om onze vereniging te vestigen.